- Iexistă o iexplicație !

Lumea vazuta prin ochi de damblarin este o lume incarcata de un umor negru si acid, care sanctioneaza anormalul si grotescul din societatea contemporana. Materie prima, neprelucrata, exista din abundența în jurul nostru. Dar nu este vizibila decat pentru un ochi antrenat. Ochi de damblarin...

Cititorii mei dispun de un acut si rafinat simt al umorului. Iar tu esti unul dintre ei. Pacat. Vei regreta. Pentru ca vei deveni dependent !

miercuri, 16 mai 2012

El Kebab


de  COSpeBUCa


(dupa 'El Zorab' de G. Cosbuc)




La Pasa vine un gagiu slab :
- "Sunt Pasa neam de pinguin,
Un cocalar din Bolintin,
Si am plecat de unde vin,
Ca tie sa ma-nchin…da, n-ai ceva kebab ?



Sunt 'rapidist' cum e firesc,
Scandalagiu, ca nu glumesc.
Dar nu vreau sa ne tiganim ,
"Inalta Poarta" n-o ciordim ;
Ti-o jur : Sa-nnebunesc !



Il iau si pe Alah de mana,
De-mi ceri sa las de voie buna
Pe mama, tata, frate si vecin …
Las pe Devla cel crestin si Mahomed pe loc devin.
Da, da-mi ceva, sa bag la splina !



Eu sa muncesc ? Asa ceva nu sa iezista !
Dar vreau sa sti ca viata-i trista 
De esti  un fraier de ruman.
Cu minim pe economie sa raman,
Si cu pensia ascunsa-n batista ?



Am facut trafic cu masini, trafic cu carnuri vii,
Cu motorina, droguri, si chiar bijuterii.
Da cu ce n-am facut ?  Deci poti conta pe mine
De vrei sa trafichezi, asa cum se cuvine ;
Copii pentru cersit sau…blonde maronii.



Am trait o vreme bine, chiar si in puscarie.
Le era mila de noi, cica furam din nevolnicie.
Dar noi traiam din furaciuni, cum traiau imparatii,
Si am facut vile din cersit, asa cum n-aveau altii.
Ca Europa-i umanista, si-i tare grijulie.



Am colindat in lung si-n lat tot continentu ;
Toti ma cunoaste si ma striga 'Condimentu'.
Am 40 de expulzari si uite ca nu tac:
M-au pus francejii p-avion, mai des ca pe Chirac,
Cand mi-au descoperit talentu.



Eu doar storceam de acordeon…
La spanioli prin buzunare le bagam una de bonton.
M-a expulzat peste hotare, in modul cel mai odios,
Cantandu-mi cam afon, dar tare, "Vaia con Dios",
Un ofiter, la saxofon.



Chiar si pe fitzosii de engleji i-am ars, 
Cu somnifere-n cafele si caramele cu vinars.
Si dupa ce i-am golit de visterie
M-au mototolit in puscarie,
Ca ma ginise Printul Charles.



Cu o mana fredonam la mandolina,
(Cealalta o ascundeam, ca era plina):
"Trabajo no, da samba si", in centru, la statuie.
Portughezii in plina zi, m-au saltat ca pe o raie,
Ca cica putzeam a slanina.



Angela Merkel s-a jurat ca aplica austeritatea,
De ma mai prinde inca o dat' la violat proprietatea .
Si din Germania rasista, cea plina ochi de kurzi,
Am iesit ca un rahat, (te rog ca sa ma scuzi)…
Mi-au confiscat tzambalu ce-l primisem de la tata.



In Elvetia am boierit-o prin biserici cu igrasie,
La lustruit bijuterii si la stors banii din cutie.
O tara de mosnegi cu bani prea multi in portofele,
Cu cardurile fel de fel, si PIN-ul scris pe biletele,
I-am usurat de maruntis, la marea meserie.



Si la Bruxel a fost misto, acolo in 'Grand Plas',
Sa ii sparlesti pe turistii ce fac cate-un popas.
Sau la furat 'ciocolata' celor ce fac poze
Statuilor din bronz masiv ornamentate-n roze;
Si apoi sa le vezi moaca, ramasi fara de glas … 



- O Pasa, mare esti, si bun si milostiv !
Eu sunt un interetnic,  ajuns acum captiv.
Sunt interzis in Europa, si-s cautat de Interpol,
Nu mai pot face trafic, sa nu ma dau de gol.
Pot trece doar Balcanii, dar ce...ma crezi naiv ?



Ca aicea, in Balcani, dupa cum prea bine o stim,
Nu mai e loc pe piatza, e deja supraplin.
Nu ca voi a ma plange, dar nu prea ai ce…face,
Ca lumea e saraca, shade des la umbra, si…pace.
Nu le place sa munceasca, e un alt soi de pinguin.



De in Tara Romaneasca 'om ajunge noi majoritari,
Te-om vota ca Buli-Pasa, cu o mie de armasari;
Satra-n pasalic, schimbam la a ta porunca;
De nu vor vrea rumanii, ca valul sa se duca.
Deja la Pro TV ii dominam, ca suntem mai shucari.



Bucurestiul l-am cucerit plecand din Bolintin,
Cu unu ca Vanghelie si altu ca Madalin.
Cand om fi a ta oaste de ieniceri shmenglosi,
Cu mustatile negre, cu budigai soiosi;
Atuncea Rromania, a ta va fi deplin.



Din Ferentari spre alte zari si chiar din Rahova,
Vom ridica o semiluna sa moara Prahova.
E un Mizil ca sa Urlati: - "BaiCoi, din Cocosesti;
Nu stati Adunati dupa Busteni si va faceti ca Ploiesti ;
Acum noi suntem la putere, comenteaza careva ?" 



O,  numa tu Slavite, ne poti aduce iar,
La vremile de glorii, cu tichii de margaritar;
Sa ne unesti aici, din intreaga Europa,
Sa-ti faci un scut puternic din lumea interlopa,
Ca sa tremure Occidentul de neamul bisnitar.



Ca o furtuna, ridica Orientul din nisipurile mute,
Ca sa stea si mandea ascuns printre redute.
Sa nu mai fiu eu hotul intr-o lume a celor 'drepti'
'Civilizatie' ce inrobeste milioane de vieti,
Si calca in picioare tot ce nu poate corupe.



Si sa se duca vestea de aici in intreaga lume,
Ca avem alternativa 'capitalismului minune';
Ca 'cererea si oferta' e o treaba de sictir,
Mai bine iesi ca tzara, sa pui la altii bir.
Iar tu s-o freci la rece, pana ce face spume.



Sa-i amintim la Vestul cel mandru de progres,
Ca ale noastre neamuri din Asia au purces,
Ca au venit de acol' cu stravechea cultura
Sa nu se osteneasca, de vor sa bage-n gura,
Sa nu le pese de ceea ce aici numesc 'ales'.



[Problemele fierbinti in zilele cu soare ti le rezolva umbra !]
Asa ne-au spus stramosii ca-i invatase tundra.
Nu sa fi sclav la unu, muncindu-i zi-lumina,
Pentru un sac de grane si-o tabla de slanina,
Sau pentru o jumeara, (asa cum vine vorba).



Daca avem in sange o cultura asa de mare,
De ce sa ne 'integram' in ceva ce ne doare ?
No, spune-mi tu, o Pasa, de ce vrea Europa
Sa mergem noi la scoala, si sa muncim cu cota ?
Sa mor daca-nteleg...eu cred ca habar n-are.



In juru-ti de privesti, ai totu, intotdeauna,
Si tot ce vede ochiul vrea sa cuprinda mana;
Doar sa belesti binoclu si sa fi atent,
Sa nu te vada nimeni, ca de aia ai talent.
In rest, se zbata altii…sa curete fantana…



Asa a mers de veacuri, de ce sa schimb sistemu ?
Ca de nu curge, pica, si tot nu-mi moare neamu.
Dar vreau sa sti, o Pasa, ca acu mi s-anfundat ;
Nu mai tine vrajeala, m-au cam impresurat,
Si cred ca tura asta, chiar imi vor opri trenu.



Ascunde-ma  Marite, si-ti voi sluji o viata,
Te-oi invata la trucuri ce doar putini invata ;
Cand vei vedea dusmanii ca-ncerca sa te prinda,
Iar tu vei fi mai ager, precum o matza-n tinda,
Vei sti in ziua aceea, ca eu ti-am dat povatza.



- Allah akbar ! o spun acuma, dar o zic cu amar,
Ma jur pe ce am eu mai sfant inclus in  inventar ;
Ca de m-ajuti Slavite, iti voi aduce-n Paradis,
Cele mai virgine fete, cu pedigree, gratis,
Si room-service la pat, in baldachinul de clestar.



Aici se-ncheie povestea mea Sultane,
Poti sa ma scapi, sau sa ma tai salame.
Povestea unui neam, ce nu o sa sfarseasca; 
Calatorind prin lume, continua sa cerseasca,
Dar suntem totusi liberi, afara din canoane.



Apropo, da-mi daca ai, ceva banutzi, peshin;
Ca o sa ti-i dau 'napoi, ma blastam: - Sa lesin !
Ca m-au golit la vama, aici in Instambul,
Au zis ca pentru o vizita, ei mi-au lasat destul;
Sunt fugarit de vestici, si viata mea-i un chin... "





Damblarin













5 comentarii:

Anonim spunea...

Bai, Lup batran, esti bun, dar de data asta mi-ai smuls un ras de hiena... Prea ai fist acid, mai neutralizeaza si tu cu ceva.

Timisoreana pe care o beu acu e si in cinstea ta!
Augustin, salbatic din Balcani.

DAMBLARIN spunea...

- Augustule, am baut si eu o bere 'Maes' in cinstea ta (asa ca intre balcanici).

Un pamflet care nu contine fortza in idei si expresivitate in exprimare este ca si ardeii 'iutzi' care nu pisca... Nu ma caracterizeaza.

Daca as publica pamflete 'neutralizate' unde ar mai fi farmecul ? Asa ceva ofera presa aservita diverselor cercuri de interese. Presa care da in 'toti' dar nu atinge pe nimeni...

Deocamdata Netul este liber. Deocamdata si eu sunt liber. Si gandesc si ma exprim liber.

Cata vreme sunt doar pamfletar, bucura-te. Ca daca timpul ar demonstra ca sunt si profet, atunci ai avea cu adevarat motive sa te ingrijorezi... :-))

Anonim spunea...

"Cata vreme sunt doar pamfletar, bucura-te. Ca daca timpul ar demonstra ca sunt si profet, atunci ai avea cu adevarat motive sa te ingrijorezi... :-))"
Pamfletul nu e doar un gen literar. E un mod de a vedea. Lumea, societatea, pe noi insine.
Pamflet se cheama ideea care-ti vine atunci cand vezi lumea cu ochii incrucishati. Privire de damblarin. Sau atunci cand o privesti printr-un ranjet de hiena. Privire de Augustin.
Hai sa bem bere, sa iubim femei, sa iubim si sa ocrotim albinele, ca daca ti se adeveresc profetiile, macar stim ca n-am trait de-aiurea.

Cu stima, Augustin (tot un fel de damblarin)!

DAMBLARIN spunea...

- Augustine, relatia dintre un lup damblarin si o hiena asijderea, nu poate fi decat cel putin interesanta.

Pana ma intorc eu in tara, ocupa-te tu de femeile din Balcani. Ca eu sunt prins (destul de des), cu treburi, p-aci, pan' Beljia :-))

Cat despre pasiunea comuna (albinele), tu le-ai mostenit, eu trebuie sa investesc in ele...Important e sa perseveram!

La baut bere poti conta oricand pe mine !

Catre un damblarin mai...augustin...:-))

Anonim spunea...

Imi doresc din tot sufletul sa nu fi profet, dar…s-ar putea sa nu am norocul asta. Cat priveste talentul, este cu carul!! As fi curioasa sa vad cum " suna " o descriere a romanului roman trecuta prin capul unui damblarin :))). Da-i inainte, e bine!