- Iexistă o iexplicație !

Lumea vazuta prin ochi de damblarin este o lume incarcata de un umor negru si acid, care sanctioneaza anormalul si grotescul din societatea contemporana. Materie prima, neprelucrata, exista din abundența în jurul nostru. Dar nu este vizibila decat pentru un ochi antrenat. Ochi de damblarin...

Cititorii mei dispun de un acut si rafinat simt al umorului. Iar tu esti unul dintre ei. Pacat. Vei regreta. Pentru ca vei deveni dependent !

duminică, 2 decembrie 2012

DIPLOMAT DE BRUXEL


(din arhiva http://forum.stuparitul.com)



Am  cunoscut odata un tip care a avut o copilarie vitregita.Stia ca s-a nascut dintr-o mama si un tata mai mult din convingere, ca nu i-a cunoscut niciodata.Predispozitia spre apicultura la el se pare ca era genetica.Auzi-se de la altii ca tat-su raspundea la apelativul 'trantoru', iar ma-sa isi improspata spermateca din cinci surse diferite. Deodata.

Asa ca saracu nu a vut de unde sa suga laptisor de matca, pardon, de maica,  fiindca el a fost crescut la o...manastire de taici.Astia au pompat in el lapte de oaie invertit (reteta de manastire) : 25 procente zar, 25 bomboane agricole (cacareze), pe post de supliment proteic, iar de restu, pana la semnu de pe halba...votca.

Numai asa reuseau sa-l  linistesca fara ca sa-i schimbe scutecele.In timpul seminariilor il tineau sub catedra in cosul pentrut pisici, iar in timpul intonarii slujbelor sub amvon.
Parohu statea cu desthtu mare de la dreptu in gura lui, pe post de biberon.Ca sa nu sforaie. Ca ramase-se bietu parinte cu deshtu ascutit si fara unghie, (de nu mai poarta shlapi de rusine pana in ziua de azi)...

Si uite asa...se balona el intr-un an cat altzii in zece...Iar de la inceputurile astea timide, in care plangea cu muci oridecateori  taicii mai tineri ii subtilizau din fructoza ruseasca, a ajuns mare. Da' mare dom'le. Procuror. Ca procura voturi pentrut candidatii care nu aveau stocu parlamentar minim garantat...

Mai o fenta...mai un dribling...Deprinderi ce le dobandise inca din copilarie cand fugea in zigzag prin prisaca manastirii cu un guler de albina carnica in valoare de vo doo kile, pe gatu gol (ca obisnuia sa fure miere prin urdinis cu cheia aia lunga de la beciul  unde isi ascundea parohu siropu de tuse)...

Si a ajuns tehnocrat. Se ocupa de impresiile artistice in probleme de agricultura pe relatzia cu...UE. De aici si pana la Bruxel nu a mai fost decat un pas. Diplomatic. Ca asta e asa de mare ca ajungi cu unu de la Bucale la Bruxel. A fost delegat "Atasat Cultural" al Ministerului Agriculturii de pe langa Silozul cu Borhot Bio din Bruxel.

Intamplarea face sa ma intalnesc cu el intr-o parcare intunecoasa,  unde forta portiera unui BMW seria 7(pe motiv ca isi uitase cheile inauntru...). Bucuros, profit de ocazie si incep sa-i turui despre problemele apiculturii romanesti...(intre timp el ajunse-se la a doua masina pretextand ca, cheile lui nu erau de gasit  dar  cele doo casetofoane ce i se lipisera de mana semanau izbitor cu ale lui, deci - nu aveau ce sa caute acolo...). 

Am incercat  sa  continui dar el se intoarse brusc si luind un aer de importantza diplomatica fredona raspicat:
- Toti romanii ar trebui sa inteleaga ca daca nu ne ajutam singuri nu o sa ne ajute nimeni ! Aceasta este misiunea mea diplomatica aici, sa constientizez Europa ca avem aceasta nevoie urgenta !...

Apropierea de un mertzan kompressor ii capta atentia integral.

-Totusi...( interveni eu), nu ai putea sustine cauza apiculturii romanesti...? Mi-a promis ca daca nu va fi retinut (de politie sau de alte insarcinari diplomatice de maxima urgenta), va ridica problema la primul miting al fermierilor crescatori de vite belgieni...

Apoi, cu o miscare surprinzatoare, se-ntoarse din nou catre mine si luind o mima de politician preocupat exclama : - Sti, cred ca ai dreptate... E mare pacat ca in ultimi ani nu s-a facut lobby politic pentru sprijinirea exportului romanesc de matasa. Ai habar cu cat a scazut productia de matasa din aceasta cauza?...
Am ramas interzis:
- Pai...(ingaimai eu buimac)...albinele nu produc...matase ! De chestia asta se ocupa niste viermi...
- Sa nu intram in detalii irelevante si polemici neconstructive (mi-o reteza el pe un ton autoritar). Continua explicandu-mi ca el nu face discriminari intre lighioane si ca de cand e la Bruxel a dobandit o mentalitate europeana.
Deci, nu mai e rasist !

...Se intoarse si pleca. Pe jos. Fiindca nu-si aflase cheile nici in mertzan da se consolase cu un mobil de ultima generatie. Fireste.

Am plecat si eu cu un zambet amar in coltzu gurii (ca atata mi-a mai ramas, un coltz, in spate de tot, cu care mai zambesc din cand in cand ), si mi-am scuipat in san (ca pe jos nu era civilizat ), zicandu-mi :
- Ptiii...da sti ce-i culmea? Ca individu asta chiar avea dreptate !


Damblarin

Niciun comentariu: