- Iexistă o iexplicație !

Lumea vazuta prin ochi de damblarin este o lume incarcata de un umor negru si acid, care sanctioneaza anormalul si grotescul din societatea contemporana. Materie prima, neprelucrata, exista din abundența în jurul nostru. Dar nu este vizibila decat pentru un ochi antrenat. Ochi de damblarin...

Cititorii mei dispun de un acut si rafinat simt al umorului. Iar tu esti unul dintre ei. Pacat. Vei regreta. Pentru ca vei deveni dependent !

miercuri, 28 martie 2012

O vrabie




O parodiere a versurilor piesei  'Cantec soptit' a grupului folk Poesis. Scrisa in perioada ceusistă si nepublicata pana acum. In amintirea vremurilor de infometare, cand populației i se oferea in magazinele de tip 'Alimentara' ceea ce nu se putea trimite la export. Celebrii pui (denumiți de populatie 'VRABII'), de marimea unui pumn, expusi pe rafturi după ce expirau si deveneau vineti...







O vrabie


Aseara am cumparat o vrabie.
Era de fapt un pui congelat.
L-am mai invartit intr-o folie
Si -am plecat acasă cam aglomerat.


Gol, fara punga, m-a impresionat.
Avea trei dungi violet pe spinare,
In privire avea ceva demodat
Si ii crescuseră ghiare la picioare.


Era un pui mult prea dezvoltat.
Un kil aveau doar penele goale.
Si de cautai un vas adecvat,
Un simplu ibric era de ajuns de mare.


Prin geam razbatea o raza de soare,
Plutind peste puiul de un blond spalacit.
Si conul de raza-i dadea o culoare
Ce-ti lua apetitul pe un an, de gatit.


Avea o pozitie de Phoenix  maiastra.
Aripa din dreapta o tinea stransa-n cioc,
Cu ghiara din stangu-si mangaia creasta,
Iar coada și gatul erau la un loc.


Stateam naucit cu ambalajul in mana.
Ce oi fi avut de l-am cumparat?
Nu mancasem nimic de o saptamana
Si astfel puiu-mi parea dilatat.


Cu ghemul asta de pui incalcit, 
Nu puteam sa îmi fac nici o cana de ceai.
Si am hotarat, putin cam pripit,
Sa servesc in oras un meniu cu malai.


In tava lucind, pe cine am vazut,
Cuprinzand intre aripile-i mamaliga?
O rudă de-a puiului meu istovit,
Etalandu-si cu sfială la mine relicva.


De mult nu mai merg sa mananc in oras.
Mi-am luat de citit o carte de bucate
Si am devenit cititor patimas
La rubrica 'Verdeturi afumate'.


De mult nu mai vreau nici un pui congelat.
De mult nu mai cumpar ce vad in vitrine.
Caci mult expirat este tot ce-i in raft
Si ce-ai consumat, consumat ramane...




Damblarin





2 comentarii:

Anonim spunea...

Eşti mult prea aspru cu tine cind spui parodiere.
Este o compozitie originala, de foarte buna calitate si doar modul de prezentare este inspirat dupa "cintec soptit"

acelasi A

DAMBLARIN spunea...

"A"ule, mulțumesc pentru apreciere. Rămâi același.