- Iexistă o iexplicație !

Lumea vazuta prin ochi de damblarin este o lume incarcata de un umor negru si acid, care sanctioneaza anormalul si grotescul din societatea contemporana. Materie prima, neprelucrata, exista din abundența în jurul nostru. Dar nu este vizibila decat pentru un ochi antrenat. Ochi de damblarin...

Cititorii mei dispun de un acut si rafinat simt al umorului. Iar tu esti unul dintre ei. Pacat. Vei regreta. Pentru ca vei deveni dependent !

miercuri, 23 ianuarie 2013

BULA SE INTOARCE




Catre onor natiune si stimati concetateni. Catre toate guvernele si forurile de resort, si tie, iubite cititorule:

- M-am intors !!!

Da, prin prezenta 'Bula Papala' pe care am scris-o si semnat-o cu mana mea si prin viu grai (mi-a zis papa-uu meu inainte de a muri, ca e bine sa atragi atentia opiniei publice printr-un document oficial si cu greutate), Bula isi semnaleaza intoarcerea.

Da, subsemnatul Bula (in engleza se zice Bullet), declarat decedat in mod pripit la revolutie, s-a intors. Dupa ce am colindat lumea asta mare si rea. Am plecat in momentul cand l-am auzit pe Iliescu spunand ca vom fi o generatie de sacrificiu, pentru a construi un viitor mai bun. Pai eu de cand ma stiu am fost de sacrificiu pe buzele tuturor, iar poporul asta a fost de sacrificiu in toata istoria lui...

Stirile despre moartea mea au fost zvonistica pura. M-au detronat in mod nejustificat, pentru ca sa aiba altii loc pe podium. Tovarasi, nu se face asa ceva ! Imi vine sa ma musc de ochi...

Eu acumulasem decenii de traditie ca simbol al chintesentei spiritului romanesc si a rezistentei culturii romanesti impotriva comunismului. Devenisem vocea glasului care semnala ca asa nu se mai poate. Devenisem potentatorul de aroma ce evidentia gustul libertatii...Si...uita-te la ei. M-au invidiat cu un obiect contondent numit 'modernism'. O tampenie la nivel inalt. Cu ce au inlocuit ei umorul viguros si subtil din savuroasele bancuri cu mine ? Puteti sa imi spuneti ? Cu 'Vacanta Mare' si 'Divertis' ? Cu 'Mondenii' si...'In Puii Mei' ? Pai ce, astia se ridica la calibrul pe care l-am avut eu ? In fine...

Permiteti-mi sa ma prezint, pentru ca si tinerele generatii, care nu au avut posibilitatea sa ma cunoasca in comunism, sa aiba sansa sa ma redescopere acum.

M-am nascut in penitenciarele romanesti. Nu stiu cine mi-a tinut loc de mama. Dar stiu ca avea gropite neasfaltate in obraji si o chema Buleandra. Toti tatii mi-au spus: "-Bah, ma-ta a fost o buleandra pe cinste!". A murit de bulimie. S-a sufocat cu niste buline pe care a incercat sa le inghita fara apa. Am mai aflat ca stia sa joace bine teatru cand voia sa obtina ceva. Tocmai de aceea, dupa moartea ei, in semn de mare pretuire, Teatrului Municipal din Bucuresti i-au pus numele Teatrul Bulandra. Si mai stiu ca am avut nenumarati tati care m-au leganat pe bratele lor si mi-au dat sa sug de cate ori au simtit nevoia. Asa am crescut intr-un an cat alte personaje imaginare in zece. Odata cu cei care se eliberau am evadat si eu din spatele zidurilor si am ajuns un fenomen de masa, pe buzele tuturor romanilor si ale posterioritatii. Din acel moment (tot in semn de apreciere fata de persoana mea), la puscarie a inceput sa i se spuna 'bulau'.

Toata revolta impotriva regimului ceausist era exprimata mascat prin bancurile ce vizau viata mea, surprinsa in cele mai intime si inedite ipostaze.  Evident, cum era si de asteptat, SECURITATEA m-a filat si m-a interceptat. Dar in mod cu totul si cu totul surprinzator nu m-au aruncat inapoi de unde iesisem, ci m-au sters de praf (si de scame imaginare) , ridicandu-ma la un nivel superior. SECURITATEA a elevat bancurile cu Bula de la nivelul trivial al puscariilor si al strazii, deasupra clasei muncitoare, la cel intelectual. Se pare ca si ei simteau nevoia sa refuleze. Mi s-a soptit o data ca reprezint un cod de exprimare vizavi de persoana Tovarasului Ceausescu (care era considerat de catre … ca fiind adevaratul Bula).

O data ajuns printre ei am reusit sa ma acomodez destul de rapid cu statutul de protejat al regimului. Pai ce era sa fac ? Nu eram de acord cu regimul, da o duceam bine. Asa ca m-am lasat dus de val si eu, ca multi altii. Acum, dupa 23 de ani,  sunt socat cand recunosc cu scarba la televizor pe multi dintre ofiterii lor de rang inalt, implicati in viata politica...

Ca tot romanu, sunt moderat in vicii si delicii. Adica le practic pe toate. Cate umpic din fiecare. Tigarile mele preferate sunt BT-ul. Bautura mea preferata este bulionul. Dupa votca. Si imi mai place apa plata cu bule. Dar si vinul bulgaresc si bulanele tinere, fara obligatii. Nu imi cumpar painea de la brutarie ci de la boulanjerie. Imi mai place bulgareala pe partia de ski, vara.  Cu bulgari artificiali. Am refuzat cartea de identitate in favoarea buletinului. Conduc o ambulanta proprietate personala, iar la servici un buldozer. Detin un spatiu locativ modest, situat pe bulevard, la demisolul Bucurestiului, dotat cu bulectrica si balcon. Mai am un caine buldog si cateva ghivece cu plante cu bulb (pe care nu le-am mentionat in declaratia de avere). Nu imi place imbulzeala si sunt mai tot timpul bulversat de cata buleala pe fatza se  comite in tara asta. Poate tocmai de aceea incep sa ma simt tot mai bulit...

Sunt un tip ce se autoperfectioneaza in continuu. Tatal meu, pe care il chema ca pe mine (doar ca numele incepea cu 'P'), se afla pe locul al 16-lea in alfabetul latin (fara diacritice), pe pozitia literei 'P'. Eu am evoluat pana pe locul al 2-lea, la pozitia literei 'B'. Un progres inregistrat inca din perioada comunista.  

In constiinta populara sunt urmasul strabunicilor mei, Pacala si Mitica (nu ma trag dintr-un cuplu homosexual, va asigur). Pe Wikipedia sunt descris ca un bulangiu de bufon si un lash. Bullshit ! Realitatea este alta. Este cea pe care TVR-ul a prezentat-o in anul 2006, cand in urma unui concurs televizat in care romanii au fost rugati sa voteze cei mai mari 100 de romani ai tuturor timpurilor, am iesit pe locul 59. Inaintea lui Amza Pelea, Matei Corvin, Mircea cel Batran, Toma Caragiu...Ion Iliescu sau Ion Tiriac, ca sa dau doar cateva exemple de celebritati pe care romanii i-au asezat dupa mine, pana la numarul 100.

Nu, nu am fost, nu sunt si nici nu voi fi un lash. Pentru ca uite, m-am intors sa dau piept cu realitatea contemporana. Ma consider un realist. E adevarat, cand smecher, cand fraier, cand genial, dar tot timpul oportunist. Sochez mai tot timpul si posed un ascutit simt al umorului negru. Adica, corespund valorilor care il fac pe roman sa fie unic in felul lui. Deci, sunt de al vostru, cu radacini sanatoase.

Si mai adaug un element, pe care cel mai multi dintre voi nu il stiau. L-am scos din dosarul pe care l-am avut in arhivele SECURITATII. De cate ori romanii trebuiau sa se prezinte la vot in mod fortat, toti cei care mai aveau ceva bulion in vine scriau pe buletinele de vot Bula. Da, da. Nu va mint. Am avut mai multe voturi decat Ceausescu sau alti candidati ai acelor vremuri, la un moment dat. Sigur ca comunistii mi le-au anulat. Daca ar fi fost democratie adevarata ar fi trebuit sa ajung presedinte de mult. Poate tocmai datorita acestui fapt, SECURITATEA nu s-a legat de mine. De frica sa nu ajung un dizident si sa tulbur apoi apele prin Occident...

Apropo de presedinte, pe cine aveti de gand sa alegeti pentru urmatorul mandat ? Pentru ca in cei peste 23 de ani in care in care am fost plecat, vad ca i-ati rulat pe toti coruptii neocomunisti pe care i-ati avut. Toti cei care au fost la putere in tot acest timp sunt compromisi. USL-ul la doar o luna de la castigarea alegerilor incepe sa scada in sondaje...Opozitia este mai mult o realitate abstracta si omnineprezenta...Si atunci pe cine ? Intreb si eu...Pe circarul de Dan Diaconescu ? Pe ciomagaru de Miron Cozma ? Pe zbarcitul de rege Mihai, mort de mult ?

Permiteti-mi o recomandare. Veti avea nevoie de un presedinte modern. Care sa fie capabil sa integreze trecutul in prezent, pentru a crea un viitor mai bun. O figura carismatica, cu priza la public. Cu un profil universal acceptat. Atat de romanii din tara cat si din diaspora. Un individ capabil sa-si sustina interesele in negocierile cu Europa, sa ii atraga in continuare pe americani in plan strategic si sa stie sa profite de potentialul economic al Rusiei si al Chinei. Un personaj care sa nu fi fost implicat in politica ultimilor 20 de ani si sa aiba declaratia de avere la zi. Dar care sa se fi intors acasa cu cele mai bune idei culese din lumea intreaga si sa fie capabil sa le integreze in sistemul romanesc...Adica o personalitate puternica si complexa, un roman adevarat. Care sa stie sa se comporte ca un adevarat barbat cand se duce la buda, nu doar sa stea pe ea.

Stimati cititori, stimata media si alte ogane si institutii, cate or mai fi, va propun ca viitor presedinte pe BULA ! Adica, eu ! (desi imi place mai mult termenul de Bulibasa decat cel de Presedinte). Semnul meu electoral va fi format dintr-un boloboc cu bula si un bulon, pe un romb rotund de culoarea flacarii violet. Cu bolobocul aducem Romania la un nivel european. Cu bulonul asamblam la loc societatea romaneasca ce a ajuns atat de divizata. Rombul rotund reprezinta o forma  originala si autentica a democratiei ce o vom consolida impreuna. Iar flacara violeta ne va ajuta sa armonizam toate campurile energetice universale pentru revenirea societatii romanesti la o forma de sanatate fizica, dar ne va da si posibilitatea sa evoluam din punct de vedere spiritual.

Iata oferta mea sincera si onesta, careia ma dedic incepand din acest moment.

Semnez cu netarmurita dragoste si speranta pentru voi toti, iubitii mei compatrioti, din tara sau diaspora:

Bula/Bullet (bullet=glontz)

 

PS: Va rog transmiteti acest mesaj pe toate caile disponibile, si sa permiteti ca toata lumea sa isi dea cu parerea. Pentru ca de la fiecare prost se poate invata cate ceva...

 

 

Damblarin

Niciun comentariu: