- Iexistă o iexplicație !

Lumea vazuta prin ochi de damblarin este o lume incarcata de un umor negru si acid, care sanctioneaza anormalul si grotescul din societatea contemporana. Materie prima, neprelucrata, exista din abundența în jurul nostru. Dar nu este vizibila decat pentru un ochi antrenat. Ochi de damblarin...

Cititorii mei dispun de un acut si rafinat simt al umorului. Iar tu esti unul dintre ei. Pacat. Vei regreta. Pentru ca vei deveni dependent !

luni, 21 ianuarie 2013

JOBURI ALTERNATIVE LA BRUXEL

(din arhiva http://forum.stuparitul.com)



Inconjurat de un alai pestrit si cosmopolit, cu tot felul de fetze, freze si culori, urcam alene cu scara rulanta de la iesirea din metrou.Trei trepte mai sus statea un tanar. Purta blugii atarnati pe fese atat de jos ca ma si intrebam cu ce fel de pioneze ii prinde de nu-l dor. Asortase si o geaca (pe care cred ca atunci cand a uscat-o fortat i-a intrat la apa), geaca ce permitea o vedere panoramica a shalelor.
Deasupra feselor avea tatuat cu simt estetic un indemn mobilizator (in engleza), care in traducere ar suna cam asa : "LOC DE DAT CU CAPUL"! Sub slogan, tatuata, o sageata indreptata ferm in jos...

Impactul fu atat de puternic ca mi-a luat ceva timp sa ies din transa. Scara urcase dar eu uitase-m sa descalec. Mi-am revenit in timp ce unu de la politia metroului ma masa cu pulanul pe spate crezand ca ma-necasem cu maslina de pe tort...(ca nu ma miscasem din capul scarii pret de un sfert de ora ).

Si am plecat. Fara tocuri. Fiindca mi le polizasera treptele scarii rulante. Abia mai tarziu am realizat de ce barbatii in capoate mi se inclinau respectuos pe strada. Ca din spitarii mei italieni mai ramasesera doar niste sandale de piele, tuguiate, asemanatoare cu cele pe care le descalta musulmanii la intrarea in moschee. Si uite asa...ma indreptam spre supermarket.

Acolo, in parcare, am intrezarit un concetatean de al nostru, adaptat economiei de piata (ca ocolo il putea-i gasii mai tot timpul, dar cand piata era inchisa cersea si el un ban cinstit la supermarketuri ). Stiind ca genul asta  de intreprinzatori sunt umblati prin toata lumea ma indrept catre el si ii prezint dilema :
-"Loc de dat cu capu !" Deasupra feselor !!! Nu inteleg cum vine treaba...
El s-a uitat la mine lung si banuitor, ca un tata alb ce-si ridica fiul de culoare nou nascut in brate, pentru prima data...

Intr-un final rupse tacerea :
-Da' tie nu pretz mere capu, ashei ? Pa...baaa...rumane...Haici potz face cu capu ce ni nu visaz in tara ba. Ca haici daca shti hunde, la cine, si mai hales cum sa dai cu capu, faci banu pa tine cum n-o havut tat neamu tau...Asha...Io am cunoscut un rumanash, da hasta de a tau, care facusa-n tara tri facultatz (ca mai mult nu i-o putut capu, sau n-o mai avut tat'so bani)...Asha...Facusa fomea si in facultatz (cand ii trimitee tat'so pachetu lui cu mancare din tura de nopte, cu thaxiu, la Buchurasti, ca sa haiba cophilu ce manca dimineata). Si si dupa...Ca la un momant dat io scris lu tata-so: "Tata, nu-mi mai trimite castraveti la borcan ca am facut ulcer!". Si de hatunci o trecut pa gogonele. Si cu gogonele o tanut-o pana o vin't haici. Asha...
- Dar bine...(incerca-i eu sa-l descos), cum sa dai...asa...cu capu gol ?...Fara casca...Ca te salta astia de la Protectia Muncii imediat...!?!
- No dik mo la gajiuu !!! Pa, can' tu folosasti haspiratoru in loc de hartie ijienica ca sa scapti de paienjani...Ca n-ai mancat de-o luna...Mai faci si pretantzii ? Ca asa o facut si hala. La inceput. Da' dupa haia...cand o gasat hunde sa deie cu capu...s-o deshtaptat la realitate. Si hacu humbla cu Hammaru pa iel, poarta numa bluji hArmanii si bee numa jin da caviar baaa...Asha...Cu banii pe care ii invarteste acu poate cumpara nu numa shasa cai...Ca tata herghelia mo !...Asha...Si habar n-ai catz studentzai da hastia habsolvitz, care o vin't haicea pa diploma...sh-or luat un cap in gura...Asha...De la sistem...Ca o intzales ca rasismu nu-i numa pantu noi ca si pantu voi. Ca nu sa huita nime la o diploma rumaneasca orcat de capos ai hi...
Uitate, par exompl, la frati-mio hala mic ...ca-i mai tanar si mai fotojenic...La-m adus io din tara. Si o havut bulan mancatzash. Ca acu frate-mio ii sora medicala la un hazil de batrani. La inceput i-o fost tare greu diminetile...Ca trabuie sa sa hepileza. Ca nu potz sa te prezantz rujat, cu boneta, decolteu, si minijupa, si sa te fatzai pa coridore cu o blana pa tine ca pa ursu tzaganesc. Da' sa-l vez' cum tramura ca varga, de-i clantzaneu dintii in gura, ca la mashina de cusut 'Ileana' (can' ii cojem io ceara de pa chept si de pa pticiora pa ambela partz )... Siroieu lacramele din el de zici ca o inghitat un kil de hustoroi pa stomacu gol. Da' io iam zas :
- Mo praleo mo ! So kakaraz...?! Si i-em ras o scatoalca dupa scafarlie, de io zanganit ghiulurile din ghura si lantu de pa gat, tri zale. S-o si-ntors si s-o ratzoit la mine :
- Mo tzgane! Da' di ce dai ? Nu sti sa-n juri ?
- Mo (i-em zas ), de te mai cordesti si mai guitz mult, io te trimit cu 'telectualii rumani sa culeji mushatzalu pan' Spania. Ca asha vre muschii mei...
Asha de tare s-o spariet ca de atunci nu am mai avut treabă cu el. Sa barbereste sangur. Cu penseta.
Da' sa sti ca domnii de hacolo is tare hatentz cu el. Tatz il ciupilesc pa la spate. De drag. Ca hasta are 'avans' si scapa tat ce are-n mana. Tatz ii dau ciubuc. In fiecare zi. Da' nu il pun hin palma. Ca-l harunca pa jos. Can' frati-mi-o s-apleaca, hashtia verifica pana hune s-o hepilat. Ca hasta sa grabeste dimineatza...Si can' io nu hapuc sa-l verific, raman patranjeii si mararu in buchet, de zici ca-i pamatufu cu care imi fac io spume-n barba.
Da-i misto! Ca no cotrobait mult dupa jobu hasta si ni no trabuit sa ciurdeasca...O ajuns gajiu multzumit. Ca hare job asagurat...Ca-i si el tanar. Si hare palatu de la Recash neterminat de pa vremea can' facee trafic cu hembargou' la sarbi. Pa, el tre sa baje numa-n tabla de pa hacoperis cat o bagat Jiji Becali in fotbal...Si viata-i gre, si vez' ca nu te ajuta nime...
Asha ca...mo rumane ! Baga la cap treaba hasta cu datu cu capu...Pa haici pan Beljia...

- Pssstt ! il avertiza-i eu. Vorbeste mai incet, ca sunt o gramada de romani care umbla deghizatzi in belgieni, si trec pe langa noi. Si...parca nu as vrea sa dea cu capu...

- No dik mo la hel mo! Pa lasha-i sa dee !! CHA NUMA ASHA INVATZHA !!!




Damblarin

Niciun comentariu: