- Iexistă o iexplicație !

Lumea vazuta prin ochi de damblarin este o lume incarcata de un umor negru si acid, care sanctioneaza anormalul si grotescul din societatea contemporana. Materie prima, neprelucrata, exista din abundența în jurul nostru. Dar nu este vizibila decat pentru un ochi antrenat. Ochi de damblarin...

Cititorii mei dispun de un acut si rafinat simt al umorului. Iar tu esti unul dintre ei. Pacat. Vei regreta. Pentru ca vei deveni dependent !

vineri, 8 februarie 2013

CHUPACABRA




Am simtit la un moment dat ca incep sa ma stranga tamplele, de parca as fi fost un retardat (mai sti?), care incearca sa invete alfabetul. M-a luat cu o tensiune de retea pe corason, de-mi flambau pleoapele si incepusem sa tremur din urechi. Mi se zgaltaiau dintii in gura de parca coboram cu schiurile pe aratura cu gura plina de muratura...
- No, ca asta e chiar culmea ! E deja prea mult ! Si nu-i putin !...(mi-am zis).
Si uite asa am plecat stramb de shale ca un semn de intrebare catre un doctor alienist, de ala de boalele mintii, psihiatru de ala ce se ocupa cu nervii mintali.

Cand am intrat in cabinet, doctorul tocmai terminase de developat nervii unui client si ii atarna la uscat pe o sarma ghimpata.
 
Damblarin: - Doctore, e grava...E mai nashparlie decat pe vremea comunistilor.
Doctorul: - Luati loc pe scaun va rog! ma imbie el cu un tact profesional.
Dam: - Deci, dupa cum va spuneam, ori cedeaza guvernul Ponta cel putin o parte din aberatiile impozitarii, ori imi cedeaza mie mintile si glicemia cu colesterolul la un loc. Ca ceva, undeva, tre sa puste la un moment dat dom'le...Ca numai om sunt si eu. Nu ca ghibolii aia din guvern si parlament, care ne sug de seva de tot. Si pe urma mai cer un rand, numai asa, ca sa fie siguri ca nu ne-a mai ramas nimic pe teava...
Dr: - Domnu pacientu, eu sunt psihiatru, nu politolog. Deci, va rog, incercati sa fiti mai coerent. Ce anume va tulbura, ce simtiti ? Pentru mine este clar ca ati ajuns la varsta crizei mijlocii si guvernul Ponta v-a dat secretiile hormonale peste cap. Dar trebuie sa intru in posesia mai multor detalii. Dezvoltati !
Dam: - Pai cum ce anume ma tulbura si ce anume simt ? Pai dumneavoastra nu simtiti ? Asa-i in toata tara...Si va fi multa vreme de acum incolo...Eu propun ca la vama, la intrarea in Romania, in loc de 'Bine Ati Venit!', temerarii sa fie intampinati cu celebrul citat al lui Dante Alighieri, citat ce era plasat deasupra intrarii in Infern:
"LASATI ORICE SPERANTA, VOI CEI CARE INTRATI",
Dr: - Domnu pacientu...Nu am retinut, cum va numiti ?
Dam: - Damblarin!
Dr: - Dambla...cum ?!?!
Dam: -...rin !
Dr: - Eeee, atunci nu ma mira halatul in care ati ajuns. Va rog luati loc. Pe spate. Pe canapeaua de acolo.
Dam: - Sa ma descalt ?
Dr: - Nu! Doamne fereste! Pentru ca s-a stricat aerul conditionat, nu de alta...

Doctorul de nervi pusi pe moatze a scos din buzunarul halatului o pendula de ceas pe care a inceput sa o penduleze prin fata ochilor mei greu incercati.

 Dr: - Trebuie sa aflam ce anume din trecutul dumneavoastra v-a zgaltait in acest shoc de pierdere a controlului si poftei de mancare. Relaxati-va ! Fiindca va aflati pe o saltea Relaxa.

Dupa ce mi-a imbarligat doctoru ochii de cateva ori (unu pe fata, unu pe dos), mi-a cazut semnalul. Cand mi-a revenit, eram deja pe alt canal.

Dr: - Asadar, de cand ati inceput sa transpirati trairile, apasarile si frustrarile astea ?
Dam: - Pai cred ca totul a inceput de prin '98, cand am inceput sa fiu atras de apicultura...
Dr: - Aha, apicultura. O modalitate romantica prin care banii invata sa zboare...Nu sunteti singurul care a ajuns sa aiba numai goange-n cap. Continuati!
Dam: - Dottore, sigur ma aflu doar intr-o usoara stare de inconstienta sub hipnoza ? Ca nu as vrea sa raman asa...cu ochii innodati...
Dr: - Fiti fara nadejde ! Cand o sa va trezesc, nici nu o sa stiti ce v-a lovit. Deci, continuam ? Ca se inchide la Non Stop.
Dam: - Da, deci ramasesem prin '98. Am inceput sa ma storc de fonduri in lazi fara funduri. Dar cu sperantele multietajate orizontal. Voiam doctore sa ajung sa traiesc o viata de om liber. Sa nu imi spuna nimeni cand sa muncesc si cand sa stau. Ca sa pot sta tot timpul. In sanii bombati ai naturii, cu berea-n cerul gurii si cu micul cu mustar pus la rece pe gratar, cu picioarele la umbra paraiasului ce clipoceste a munte (sau invers). In timp ce albinele baga fara numar, fara numar, jertfindu-se cu recunostinta pe cantarul progresului meu personal. Ce viata ar fi urmat sa duc. Daca nu s-ar fi dus...prin anul vreo 2000, daca imi aduc bine aminte. A plouat anu ala, de parca i se sparsese furtunu la Sfantu Ilie, cand a vrut sa-si ude gradina. Tot cam pe atunci pretul de achizitie a kilului de miere la angro a scazut la jumatate fata de anul precedent. De s-a redus efectivul de albine la nivel national. Iar eu am ramas cu buza neintepata dar umflata si intepenita intr-un bidon de miere gol cu apa de ploaie.
Dr: - Aha. Continuati, ca ma amuza.
Dam: - Si ca sa ies din buda a trebuit sa plec din tara. Financiar. Ca sa pot sa o iau iarasi de la capat cu investitiile in apicultura. Dar alte tepe si peripetii, plus o apicultura romaneasca ce pica in cap cu regres cu tot, fara propte din partea guvernantilor si cu o piata europeana a mierii invadata de chinezi pe de o parte, si cu un santaj al preturilor practicat de nemti, pe de cealalta, m-au fortat sa imi bag picioarele. In bocancii de emigrant. Hotarat sa o iau de la capat intr-un mediu economic mai stabil si sa nu ma mai intorc. Ever!
Dr: - Asa, si ? De ce te-a mancat iar in shocul anafilactic sa te intorci si sa te apuci din nou de pus aripi la bani ?
Dam: - Sunt un mare patriot ! Sa-i iasa urticarie la ala care va minte (stati umpic sa ma scarpin), asa...Am zis ca de ce sa ma falimenteze un strain, cand poate sa o faca un roman de al meu, in care pot avea incredere...
Pe de alta parte, apiculturii incepea sa i se acorde atentie europeana si, pentru prima data, cineva era dispus sa aloce fonduri pentru dezvoltarea ei. Europa bineinteles. Am descoperit si un forum cu baieti fashneti, pe 'Stuparitul'. Baieti care reprezentau materializarea succesului in apicultura si reuseau sa duca un trai decent. Mi-am zis: "- Uite dom'le ca se modernizeaza si apicultorul roman (de altfel conservator si secretos de felul lui). Deci, lucrurile incep sa se normalizeze si sa urce usor, usor, spre o perspectiva mai buna." Si inca o data s-a umflat in mine dorul de colinele mioritice ca crenvustiul de cal in burta iepei. Si am inceput sa bag miutele de euroi, (vreo en'shpe), intr-un program de investitii familial, pe termen mediu si lung deodata. Cine s-ar fi gandit ca felcerii astia o sa-i castreze de boashe pe toti cei care au avut curajul sa se bage cu gatul in jug, ca sa produca ceva. Si asta numai pentru ca sa isi fidelizeze un electorat inactiv, care nu produce ci doar consuma. Cine ar fi crezut ca vor distruge gaina care face ouale de aur, in loc sa ia doar ouale...
Dr: - Pai de unde sa le mai ia daca ati afirmat adineaori ca i-au castrat ?
Dam: - I-au prins pe fermierii apicoli intre ciocan si nicovala. Mai intai au trebuit sa declare mult, ca sa poata lua fonduri. Pe urma, statul le va lua banii europeni inapoi printr-un impozit exagerat, transformandu-i din fermieri in 'conductori de fonduri'. Pentru ca ei nu vor beneficia de banii care doar au trecut pe la ei dar care se vor opri la guvern. Bashca ca si cei care nu au luat bani europeni sunt buni de plata impozitului. Ca sa nu va mai spun ca apicultorul nu beneficiaza de subventie de la stat...
Deci, de unde dezvoltare la baiatu daca banii pe care ar fi trebuit sa ii folosesc pentru dezvoltare, lunar, trebuie sa ii dau pe impozit la sfarsitul anului ? Pfaiii, simt cum ma roade. O piatra in pantof. Numai cand ma gandesc...Pai nici comunistii nu au impozitat apicultura. Si numai pe vremea comunistilor se numarau orataniile din ograda pentru a fi impozitate, ca acum...
Dr: - Domnu pacientu, in toate tarile dezvoltate, apicultura este impozitata.
Dam: - Da domnu doctor, dar alea sunt tari normale si dezvoltate. Valoarea totala a facilitatilor prin care este sprijinit un fermier depaseste valoarea a ceea ce i se ia prin impozit! Deci, dupa cum spuneam (ca vad ca ati uitat sa imi spuneti sa continui)...
Dr: - Da, continuati !
Dam: - Asa. La noi in familie cand dam de criza si apoi cu curu de podea, se declanseaza imediat 'clauza de veto'. Moment in care eu incep sa strig la nevasta-mea:"- Vetooo! No, acu ce pastura ei de treaba facem, ca iar am belit faguru ? "  La care ea ma plesneste cu aceiasi critica invariabila: "- Eu ti-am spus, dar tu nu ai vrut sa asculti !"...
Dr: - Damblarine, tot scenariul asta era previzibil ! Tu de ce nu l-ai vazut daca te crezi asa destept ?
Dam: - Nenea doctoru, daca iti proiectez o serva peste pendula, o inghiti cu ochelari si lantisor cu tot ! Ca daca veneam cu ceva timp in urma sa va spun ca se va intampla asa ceva, mi-ati fi zis ca is paranoic. De fapt, asa mi-au si zis mai multi prieteni. Si atunci am tacut. Ca sa par normal. Si acum daca ii intreb: "- No ma, baga-v-as drodu-n blid, acum imi dati dreptate ?" n-are cine sa imi raspunda. Ca toti is plecati din tara...
Iar eu am ajuns inca o data la orizontala. Aci, pe canapeaua dumneavoastra...Deci cum facem sa imi revin ?
Dr: - Ce fel de tratament preferati, medicamentos sau naturist ?
Dam: - Care e diferenta ?
Dr: - Pai ala naturist se absoarbe suta la suta, nu da reactii adverse si produce efectul de imbujorare.
Dam: - Atunci dati-mi un tratament naturist !
Dr: - Iata reteta: tratamentul se va administra in baie, in fata oglinzii. In timp ce va priviti cu fermitate in ochi, va administrati pe stomacul gol, cu elan muncitoresc, trei perechi de palme dimineata, trei perechi de palme la amiaza si trei perechi de palme seara, inainte de culcare.
Dam: - Da de ce pe stomacul gol ?
Dr: - Ca sa nu cheltuiti pe mancare pana va reveniti financiar.
Dam: - Si cum ma va ajuta tratamentul asta ?
Dr: - Pai palmele de dimineata va trezesc la realitate, punandu-va sangele in miscare. Palmele de la amiaza va vor ajuta sa aprofundati palmele de dimineata, iar palmele de seara va vor da motive de reflexie pe timpul noptii. Asupra a cat ati putut fi de bou, sa sperati ca veti putea deveni prosper intr-o tara condamnata prin definitie de catre un popor care se merita pe sine !

Dupa ce doctorul m-a scos din starea de transa hipnotica (aplicand deja reteta prescrisa cu palmele lui), l-am intrebat cine este si ce cauta la mine in apartament. Mi-a trebuit ceva timp pana am inteles ca de fapt eu am intrat la el in cabinet...Ma simteam varza.

Si am iesit cu ea in mana. Cu reteta. Nush' ce s-a intamplat la doctoru in cabinet, ca nu-mi mai amintesc, dar parca mi se luase o piatra de pe inima.

 Nestiind incotro sa ma indrept, am privit in sus spre cer. Batea vantul. Norii goneau inspre est, intunecand orizontul. La vest, se golise de nori si era senin. Am privit suspinand cu incredere Apusul...

 

 
PS: A, ca am si uitat. Chupacabra vine din limba spaniola (chupar = a suge si cabra= capra)

 

 

 

Damblarin

Niciun comentariu: