- Iexistă o iexplicație !

Lumea vazuta prin ochi de damblarin este o lume incarcata de un umor negru si acid, care sanctioneaza anormalul si grotescul din societatea contemporana. Materie prima, neprelucrata, exista din abundența în jurul nostru. Dar nu este vizibila decat pentru un ochi antrenat. Ochi de damblarin...

Cititorii mei dispun de un acut si rafinat simt al umorului. Iar tu esti unul dintre ei. Pacat. Vei regreta. Pentru ca vei deveni dependent !

marți, 2 iulie 2013

UN PAS-N CUR E UN SUT INAINTE

(din arhiva http://forum.stuparitul.com)



- Bine v-am gasit stimati telespectatori, la "AMINTIRI DESPRE VIITOR", cel mai urmarit Talk Show de televiziune...Gazda voastra la aceasta editie ( pe care am intitulat-o 'Profetii care au trecut dar au durut'), ca de fiecare data, acelasi moderator incendiar si non-conformist…Sonel Damblarinescu...

In aceasta editie speciala ne-am propus sa aducem in fatza dumneavoastra trei invitati de marca, intr-o dezbatere publica prin intermediul careia vom depana 'Amintiri despre viitor' si ne vom reaminti 'Profetii care au trecut dar au durut', intr-o incercare disperata de a afla care naiba este sensul prezentului actualei Romanii...Si daca se poate si ce fel de viitor ne asteapta...

Am adus in fatza dumneavoastra, dupa cum spuneam, o echipa formata din experti din trei domenii diferite: politic, popular si chiar paranormal.
Ca reprezentant al politicului il avem invitat in aceasta emisiune pe controversatul om politic, domnul Vanghelie. Fiind o natiune preponderent manelista, am considerat ca  punctul de vedere al romanului de rand poate fi exprimat de indragitul rapsod de muzica manelara, Nicolae Guta. Din domeniul paranormalului am invitat-o pe reputata clarvazatoare si futurologista, Mama Omida...
Adresez tuturor invitatilor un 'bine ati venit in emisiune'...


Damblarinescu:- Sa demaram...Luand in calcul actuala conjunctura a Romaniei si contextul crizei globale, pe fundalul previziunilor catastrofale ce ameninta sa puna capat civilizatiei noastre asa cum o cunoastem astazi...Ce puteti opina ?

Mama Omida si coiu Dracului

Mama Omida:- Acest om chel se gandeste si sta-n ganduri  ingrijorat cum sa fixeaza si pe cine sa baga un om de baza ca premier, ca se poate sa iasa la un scop si la un nivel care vrea sa scoate aceasta tara si Romania din criza cea mai mare...
D:- Nu, nu, doamna Mama...Asta cu Basescu si Boc ati mai spus-o...
MO:- Hesti sigur pa mathale ?...Samna ca ma lasa bateria la globu da cristal ciordi-l-ar Benga...il regulez rapid...din doua frecusuri...(da o sa te taxuiesc-n plus)...asa, despra  hEuro,  o sa nainteaza nainte ramane pa loc...leu romanesc o sa mai decada,  nu o sa fie-n continuare...dolaru nu cade niciodata...hadica ca mai cade da sa radica...
D:- Ce ne puteti spune despre perspectivele politicului...
MO:- Pintru clasa pulitica fac rugaciuni puternici cu toate vrajitoarele pe care pot sa le adun...ca sa haiba sporuri ...ce-o vorbit sa sa lipeasca...si sa fie multumiti in viata si toata Romania...si sa fie conducere cu dreptate in tara si sa le mearga bine...
Vanghelie: - Deci, daca-mi da voie mama, Mama Omida vreau sa zic...
MO:- Dha cum sa nu fiule, manchatas aparitiile tale de pe TeVeu...ca nici Obama nu le potriveste cha tine...
V:- Deci, noi PSDul care este...
D:- Fara, va rog...nu suntem in campanie electorala, in nume personal...
V:- Deci, eu, PSDul...
D:- Domnule primar !
V:- Deci, numai eu, am inteles...vreau sa va zic ca 'Un pas-n cur e un sut inainte'...parca Nosferamus a zis chestia asta, nu? ( ca pe cati i-am citit...ii tot incurc)...
D:- Nosferatu e o chestie iar Nostradamus cu totul alta, domnule Vanghelie...
V:- Las' domle ca cunoastem si noi...Sistemul care se este la ora actuala te ejaculeaza imediat (ca sa folosesc un termen tehnic), daca nu cunosti 'know haosul' care este...Dom'le, nici in Miami nu se face ca la noi...Puteti cauta pe Goagal...Pai astia care este ar...fu...ma-o si pe ma-sa (ma scuzati de expresie), numa ca sa prinda o functie...Ca ca politica de azi n-am vazut curva mai nespalata... care este...
D:- Si dumneavoastra faceti parte din aceasta clasa politica domnule Vanghelie !
V:- Nu! Gresiti din eroare, eu m-am ejaculat singur din aceasta categorie si ma debilizez de faptele lor de coruptie necinstita, asa sa stiti...
MO:- Sa poate sa ma baga si io...
D:- Poftiti !
MO:- ...pana la buda, sa dau cu talc...
D:-  Aaaa...
MO:- Sa lipeste ?
D:- Talcul ?
MO:- Nu, invoiala...
D:- Sigur, coborati de pe platou si pe partea stanga gasiti toaleta...dar sper ca aveti dumneavoastra talc...pentru ca noi suntem pe buget de criza, stiti...
MO:- Haoleuuu...da da chand il am s-o si pulberizat...
D:- Deci sa revenim la clasa politica romaneasca...Ce parere aveti domnule Vanghelie despre faptul ca Elena Udrea risipeste banul public prin construirea de sali de sport moderne si performante in comune unde nu sunt nici copii dar nici canalizare, apa curenta sau gaz...Nu stiu, e o parere personala, dar am impresia ca Elenele ajunse in ierarhie, au fost in tot cursul istoriei o prezenta nefasta...
V:- Aveti perfecta dreptate. Asta de acum este nefasta unuia...un om de afaceri intitulat Dorin COCOS...
D:- Nevasta domnule Vanghelie, NEVASTA !
V:- Da, nevasta am vrut sa zic, dar nu mi-a iesit...

Guta mimand 'Soacra Turbo'

Guta:- Domnu Sonel, eu merg pe principiul "Turb-o !" in tot ce fac . Adica, cand o prinzi tragei-o pana turbeaza... si-n culcare si-n sculare...De trei ori zvac, zvac, zvac...si gata !
D:- Guta, aici nu e vorba despre sex...
G:- Ba este, ca pe viitor se anunta futai mare...Eu (poporul), simtim in vezica ce va sa vie... Faceti dumneavoastra cum vreti voi...da' io atata va zic, ca n-o sa fie bine... Deci, cred ca as avea succes si in politica (acu ca mi-am tras o casa de moda TURBO)...Si la urma urmatoare, la cata lalaiala ii in politica de astaz, io as putea baga refrene fara numar...fara numar...
D:- Bun, hai sa ne concentram putin pe ideile care ameninta intreaga umanitate...Un nou val de criza financiara care va duce la criza alimentara, radiatiile solare care vor distruge satelitii si sistemul de comunicatii de pe planeta (inclusiv internetul si datele stocate digital), presupusele atacuri de tip terorist ale  hackerilor...epidemii incurabile, 'scapate' voit din laboratoarele secrete si alimentele folosite ca arma de distrugere in masa prin contaminare de durata (ca sa se reduca efectul exploziei demografice), epuizarea rezervelor de petrol, fenomenul incalzirii globale...etc, etc,...ce puteti comenta despre toate acestea ?
MO:-Domnu moderatoru, manca-v-as, (daca-mi permiteti), pa cu ce sa frica pa noi rumanii criza limentara, daca noua ne manca cate doi tri  porci din blid ?...(hapa nu vorbesc de sclifosatii haia de la oras...sa puie mana)...cate curci si gaini, ratza si gaste...Ha ? Pai cati rumani o hauzat de Bil Guitz ca sa face criza misto can sa cade www punct ro ? Ha?...Laif gaoz on !
G:- Pe mine, ca urmas al dacilor (sa se stie pa sistem ca dacii erau mari cantareti si din gura si din instrumente), nu ma perie nici o criza oricat de globala... Pai io cant din Nemtzia pana-n America si Rusia...Pe bani...fara numar, fara numar...La botezuri si nunti...Si dupa cum bine zice si Mama Obama, pardon, Omida, ce legatura are Bilu cu colebilu ?  Ce are mercedesu cu carutza dom'le ? Calu trage cu nechezol nu cu petrol si si fara satelit...
D:- Dupa cum se deruleraza evenimentele...eu zic ca ar fi mai prudent sa-ti diversifici repertoriul solistic si sa te reprofilezi si pe cantatul la...inmormantari...Nu vezi ca pana si statul a  inceput sa investeasca in capele ?
V:- Dom'le, la criza de petrol care eu sunt de parere, ar trebui sa devenim cu totii niste Gigi Becali...Adica ciobani...Ca daca vom avea suflicient de indeajunsa untura de oae, nu ne mai trebui motorina-n tramvaie dom'le...Cel putin nu in sectoru 5...
MO:- Da hepidemi, incurcatura da matza, bataturi de ochi da gaina pa deshtu mic, dureri da masele da minte si da hemoroiduri, daochi si lepadare, da scursuri si dopuri sub limba, da toate cele si celelate...eu dezleg si fac facatura da lipitura de-tz cade auru din gura...Citesc in maruntaie da melc si gacesc in balega da epure si gainat da capra...hetc hetc...Romania hare bulan...Ca cat traheste Mama Omida...nu sa ezista labulantoare da hepidemi care sa loveste pophoru hasta binecuvantat...
G:- Turbohecarii face treaba buna sa stiti, ca mai reduce din handicap la care nu stie cu ce sa daunleaza fimele de pe cumputer...sa stiti...
D:- Numai putin, numai putin...Nu ca...discutia ia o intorsatura nebanuita...Fascinanta chiar...Cred ca am avut o revelatie pe parcursul emisiunii... Adica...ceea ce vreti sa spuneti dumneavoastra este 'principiul talibanilor'...(cu cat mai primitivi cu atat mai protejati de modernitate)... Adica... sintagma: "Un pas-n cur e un sut inainte" nu e...o alta perla scapata de Vanghelie in cadrul acestei emisiuni...ci un adevar fundamental (care mie imi scapase)...Adica...din moment ce Romania (in cea mai mare parte a ei),  nu se afla in secolul 21 ci la inceputul secolului 20, atunci, logic, prabusirea sistemului din secolul 21 ne afecteaza intr-o masura redusa...Asta ati vrut sa spuneti inca de la inceput, nu ?

Vanghelie aratand cum ti-o da politica sus


V:- Ce dracu dom'le...Te credeam mai destupat Damblarinescule...Pai noi sa-ti deschidem vazu ?...N-am inteles niciodata telectualii...Pentru ce faceti atata carte ? V-a nebunit succesu ? Nu sunteti in stare sa vedetz realitatiile cu ochiu simplu al omului de rand, cinstit si onanist...care este...
D:- Onest...
V:- Lasa-ma dracu-n pace...si acu ma corectezi ?... Pentu ca omul simplu le zice cu inima nu din almanahe da gramatici...Da le vede dom'le, chiar daca nu stie cum sa le conjugeasca...S-a vazut la bac cati telectuali pe banda rulata trebuiau sa mai apara-n tara asta...Fir-ati ai dracu cu mama voastra (nu cu dumneatu tanti Omido)...Doamne...
Maica Domnului...Ca-mi fac si pacate acuma...Ca parca n-am destule...Ca un bun roman ce suntem...


D:- Stimati ascultatori, sunteti martorii unei concluzii de-a dreptul explozive, fulminante...Nu aruncati ticlazaul (fier de calcat pe carbuni), nu aruncati lampasele si lampile, nu daramati cuptoarele de paine, sapati-va fantani, migrati de la orase catre sate, apucati-va de crescut animale pe langa casa...Cu alte cuvinte, pasul in cur cu care ne-am tot ocupat in ultimii 20 de ani se va dovedi a fi un sut inainte atunci cand 'lumea civilizata' se va prabusi...
Am inteles in sfarsit ca eforturile Romaniei de a se impotrivi progresului vor da roade in viitor...De abia atunci (in viitor), istoria va judeca la justa sa valoare rolul generatiei de astazi...care nu este numita 'generatie de sacrificiu' degeaba...Pentru ca datorita sacrificiului acestei generatii vor supravietui generatiile viitoare si ne vom intoarce acolo unde ne este locul, la origini...



Damblarin

Un comentariu:

Anonim spunea...

Bata-te sa te bata , ca damblarin mai esti ;-) Imi amintesti cu pamfletul asta de un film din 2006 , Idiocracy . Ca astia e multi si se inmultzeste ;-)