- Iexistă o iexplicație !

Lumea vazuta prin ochi de damblarin este o lume incarcata de un umor negru si acid, care sanctioneaza anormalul si grotescul din societatea contemporana. Materie prima, neprelucrata, exista din abundența în jurul nostru. Dar nu este vizibila decat pentru un ochi antrenat. Ochi de damblarin...

Cititorii mei dispun de un acut si rafinat simt al umorului. Iar tu esti unul dintre ei. Pacat. Vei regreta. Pentru ca vei deveni dependent !

joi, 5 octombrie 2017

INCELIJENȚA ARCIFIŞIALĂ











Dicu: - Gliiigaaa! No hai cu țuişile ălea odată, futuț ceapa ta. Că nii că-ni uit ideea, bă!... Şî lu Clicu i s-o constipat omuşoru în gură ge gângeşci că-i o bucată ge găinaţ cu moţ. Iar la Birja o-nşeput deja să-i ouă muştele-n gură…
Gliga: - Da taşi dracu să ce ostoaie, ge mafaldă şe eşci. Că numa ge comandă eşci vrednic, nu să pui şî tu mâna...


Era cald. Era caniculă. Nu era aer. Nu era toamnă. Da erau muşterii la cârciuma din sat. Cu aceleaşi patru coloape de cauciuc, indiferent de temperatură sau anotimp...


Dicu: - No auz mă, şci şe mă gângii io? Că acu că ieşârăm şî noi la penzie mă, să nie băgăm în politică. Cucu ei gi treabă...Că corespungem...Nu ge altă... Tătă viața nu ni-o plăcut  carcea, arzăoar focu! Da avem cu două clasă mai mulce ca trenu? Avem! Bă, avem?
Birja:- Avem!
Dicu:- No aşe. Ca să nie şcim într-o parce gi la-nşeput...Bă, şî io vreu să ajung să dau o leje gi la mama ei...Bă, şci cum…gi pă prună! Auzât-ai?
Clicu: - Auzât! Da şe drac să ce scarmenie, Doamnie iartă-mă, ț-o fătat pui mincia iară?
Dicu: - No stai numa şa, nu da gin clanța aia spurcată ca o muiere Clicule, că ni n-am gătat...O leje pântu incelijența arcifişială! No, ai mai auzât tu pă şinieva să să gângeşce să geie lejea asta? Pă vez mă gi şe mere rău tăt în țara asta? Pă unie ajunjem în halu ăsta? Ha? Şcii?
Birja: - Bă Gligă, da şe mama iei ge intelijență artifişială nie trăbă nouă la muls vaşile pă coclaurii ăşcia?
Dicu: - Băăă...inculturalule! Nu-i vorba ge vaşi. Îi vorba ge copciii noşci. Ge viitoru lor. Şî a țării pă geantregu... Bă, copcii nosci is dotaţ cu tăt fel ge premii păstă tăt, şi afară şi în străinătace, cu internaţional şi tăt, tăt, tăt…No! Bă aşe-i ? 
Corul: - Aşei!!!
Dicu: - Bă, voi nu videț că amu incelijența arcifişială să bagă până şî-n celemea? Un fel ge brânză incelijentă, cu şip ge ăla în ie…(ca cum îi celefonu sau celevizoru,)…Să prevege vremea pân sacelituri ge geşelea ge ce vege cu vaşile pă imaş cân ce mulji cu cucu-n tufe…Să scimbă producțîia bă, să treşe pă automatizări ge aşcea la comandă, în tătă şivilizaţia, numa la noi nime nica! Care gin politişienii noşti să gângeşce să gezbată pă cermen megiu şî lung, o stratejie ge aia ge gezvoltare…? Că rămânem ge căruţă şî o să nie dăm sânguri cu tesla-n cap! Bă, da nu ge aia electrică, ge-a lu Elon Musk…Nu, ge aia cu coadă gi lemn cu care lucră calfele…
Dicu: - Bă Gliga, duce şî mai adă fo opt şnapsuri, că nuş da zâşi că-i ptişat ge găină...Să evaporă una-două, ge rămâi cu gâtu-n curu gol şî nu țîne ge sece.. Că doră io plăcesc…



Gliga se execută promt, se ridică de la masă şi se duse la tejgheaua lui Stelică, patronul barului 'Glaja fără zdupuş', transmițându-i comanda lui Dicu. Stelică se aplecă peste tejghea şi strigă:
Stelică: - Diiicuuuleee! Sper că de data asta plăteşti!...


Dicu se întoarse spre el cu moaca unui om surprins în flagrant cu camera ascunsă şi îi răspunse:
Dicu: - Las mă, că-ț dau ouă pă ptişoarca asta făcută gin găinaț!...
Stelică: - Bă, inteligență artificială ce ieşci, ouă să-i dai lu mă-ta! Că ouă am şi io. Mie îmi trebuie bani. Că la sfârşit de an am de plătit impozit la stat...
Dicu: - No binie mă. Treşe-mă iară la rejistru. C-apăi țî i-oi da cân capătă a me penzia...Da mai bagă patru...


Glica se aşeză la masă cu cele patru țuici.

Dicu: - No poftim! Fain gi tăt! Văzurăț? Ce vă zâsăi? ...Cu ge ăşcia, ca alge Stelică, să plănuieşci viitoru? Pă cu alge ge ăşcia, incelijența arcifişială n-are ave nişi un Dumnezo aişea bă!...








Damblarin

Niciun comentariu: