- Iexistă o iexplicație !

Lumea vazuta prin ochi de damblarin este o lume incarcata de un umor negru si acid, care sanctioneaza anormalul si grotescul din societatea contemporana. Materie prima, neprelucrata, exista din abundența în jurul nostru. Dar nu este vizibila decat pentru un ochi antrenat. Ochi de damblarin...

Cititorii mei dispun de un acut si rafinat simt al umorului. Iar tu esti unul dintre ei. Pacat. Vei regreta. Pentru ca vei deveni dependent !

miercuri, 18 octombrie 2017

Preludiul unei mari iubiri

(poezii si ilustratii din arhiva)

Damblarin






Născând lumini pe bolta-nchisă
A vieţii scursă milenar,
Iubirea parcă a fost proscrisă
Să fie un vagabond hoinar.

Pe unii Ea-i găseşte acasă
În vizitele-i indiscrete,
La alţii ciocăne distrasă,
Lăsând pe-un bileţel “Regrete !”

E un joc banal de situaţii,
O roată oarbă în mişcare,
La care tot încearcă alţii,
Dar, doar unii iau lozul cel mare.

Un vis nebun râvnit de lume,
Un soi de iarbă elixir,
O mare albită doar de spume,
O fantezie şi un delir.
.....................................................................

Dar, dintr-o dată ceaţa verde
Se risipi prin trandafiri,
Mirosul dimineţii calde
Pulsează-n tâmple-ţi noi simţiri.

“Covorul roşu de verdeaţă
E parcă acum mai violet,
E mai plăcut să râzi în ceaţă
Să strigi pe stradă: - Sunt poet !

E mult mai multă păpădie,
Sunt roze stelele acum,
În flori e multă gălăgie,
În miezul pâinii simţi parfum.

Seva de salcie te-mbie
Să plângi pe malul unui lac,
Să plângi cu amar de bucurie
C-auzi cuvintele ce tac.

Te uiţi în jur şi totul pare
Că s-a-nnoit din rădăcini,
Saluţi zâmbind în treacăt doamne
Şi le strângi mâna la vecini.

Dar ce-i cu mine, sunt nebun?
Ori poate doar am delirat?
Nici n-am cuvinte ca să spun
În ce senzaţie am intrat.

Ce poa’ să fie, mă întreb ?
Eu sincer încă n-am aflat
Mă uit la mine, sunt întreg,
- Eşti Tu, Iubire? M-ai speriat !
.....................................................................


E imposibil de ghicit
Cum dragostea plutind prin lume,
A şi ştiut când v-a găsit,
C-a voastre inimi, fac un nume.

Cum a putut cu de cu seară
Să simtă a voastre temeri dulci ?
Să le preschimbe-ntr-o fecioară,
Într-un flăcău cu plete lungi ?

E un miracol nepătruns,
De zeci de veşnicii încoace,
E-un dar divin, venit de sus,
Menit ca inimi să îmbrace.

Bogaţi voi sunteţi c-o aveţi!
Păstraţi-o cât puteţi mai bine!
Gravaţi-o adânc, dacă puteţi,
Pe inimi, să se scurgă-n vine.

Astăzi e zi, mâine o noapte,
Un răsărit va reveni,
Şi o lampă stinsă-ncet de şoapte
E semnul ce va pâlpâi.

Nu renunţaţi când iarna vine,
Şi nu fugiţi de gerul ei.
Dar n-o lăsaţi să sufle-n vine
Miros de gheaţă şi polei.

Iubirea singură-i unirea,
Aş îndrăzni să afirm eu,
A două inimi ce pulsează,
Atât la bine, cât şi la greu.

Dragostea pură  fie-vă tărie,
Iar voi să-i fiţi Ei mulţumiri.
Ziua de astăzi deci să fie
Preludiul unei mari iubiri !






Damblarin

Niciun comentariu: